Bakiparádé
Bakiparádé... Tartoztunk az ördögnek
Még a tavalyi mosógép csereprogram idején történt meg az eset. Szállító munkatársaim egy fárasztó, két napos túra utolsó címeinek egyikén jártak Kaposváron.
Még két rendelés, és végeznek a kiszállítással, talán fejben már a szeretteikkel voltak, otthon.
Az utolsó előtti címre mosógépet szállítottak, minden a szokásos menetrend szerint zajlott: papírok rendben, a készülék előkészítve, épp kijött egy szomszéd a lépcsőházból, irány a hetedik emelet.
Szerencsétlenségükre a lift többszöri hívásra sem jött, így hát minden erejüket összeszedve elindultak a szállítók a közel 70 kilogrammos Bosch mosógéppel gyalog a hetedik emeletre. Fél 6 körül lehetett, így mondanom sem kell, csúcsforgalom volt a lépcsőházban, és állandóan jött valaki szembe, újra, s újra meg kellett állniuk, emeletenként kellett az utolsó erejükkel emelgetni a nehéz mosógépet. Csurom vizesen, de nagy nehezen felértek a fiúk, és rendbe szedték magukat...
Bekopogtak a hetedik emeleti, 21-es ajtón, és vártak. Meglepetésükre egy hölgy nyitott ajtót, holott a számlán egy férfi neve szerepelt.
- Jó estét, az Online Márkabolttól vagyunk, meghoztuk az új mosógépet.
- Jaj, nagyon szépen köszönöm. Ez valami nyereményjáték?
- Nem, csókolom, hanem amit rendeltek, azt hoztuk meg.
- De hát én nem is rendeltem mosógépet.
- Ez a 7. emelet, 21-es ajtó? A megrendelő Kovács.
- Fiatalemberek, emelet, ajtó stimmel, még a név is. Biztos, hogy a 15-ös házszámba hozzák?
- Óóó… Nekünk a 18-ban kéne lennünk.
Bakiparádé - Valami bűzlik...
Szállítóink egy alföldi kistelepülésen jártak még nyáron, egy csütörtöki napon, ahova is egy új Samsung hűtőt vittek ki. A megrendelő lapon szerepelt, hogy a régi, alulfagyasztós, több, mint tíz éves hűtőt vigyék el.
A címen munkatársaimat boldogan várta a két generációs ház előtt a teljes család, Cézárt, a keverék kutyust is beleértve. Mindenki nagyon várta az új gépet. Könnyűszerrel került helyére a nagyobb, és jóval modernebb hűtőszekrény, és a kért ajtófordítást is magabiztosan megoldották szállítóink.
A kötelező adminisztrációt követően – papírok, garancia, fizetés – már csak a régi hűtőszekrény felpakolása maradt, ami már elő volt készítve az udvarra. Amilyen régi, olyan dög nehéz volt a gép. Végül a teherautó átpakolása után csak bekerült hátra a cserehűtő is. A nap további része unalmasan telt, végállomás a csepeli raktár volt.
Másnap reggel folytatták fiaink a megrendelések kiszállítását. A délutáni órákra azonban figyelmesek lettek pakolás közben egy furcsa szagra, amit korábban nem éreztek, és egyre csak erősödött. Az autóban nem eszik senki, mindig rendet tartanak a szállítók, vigyáznak az új készülékekre. Érthetetlenül pakolták át az autót, keresve a bűz forrását.
A nagy nyári meleg tovább rontott a helyzeten. A srácok az utolsó címeknél már egy nagy levegővel ugrottak fel a kocsira, és úgy vették le a megrendeléseket.
Kora este egy telefonhívást kaptak a szállítók a tegnapi hűtőszekrényes címről. A vonal végén egy sajnálkozó női hang szólt bele félve, aki csak ennyit mondott, egy levegővel:
-Üdvözlöm, tegnap voltak nálunk, egy új hűtőt hoztak a nagy házhoz, meg a régit is elvitték, de a régiben benne maradt Cézár ebédje, remélem, hogy megtalálták, és nem büdös…
Másik lett, maradhat?
Karácsonykor mindenki egy picit jobban pörög a cégnél, már-már kapkodni is szoktunk, hogy időben tudjuk a rendeléseket kiszállítani. Az előző szezonban sem volt ez másként. A központi raktárban teljesen megpakolt teherautók várták a következő napi szállításokat. Győrbe érve szállítóinknak öt címre is el kellett menniük, ezek mindegyikére nagy háztartási gépeket vittek ki: kettő darab mosógépet, és három darab szárítógépet.
Már a negyedik címen jártak szállítóink, mikor kicsomagolás közben észrevették, hogy a Szépséggaranciával kért készülék cikkszáma egyetlen karakterrel eltér. Ami azt jelenti, hogy a megrendelt Whirlpool szárítógép helyett egy másik Whirlpool szárítógépet vittünk ki. Gyors telefonálást követően kiderült, hogy még városon belül történt az elcserélés, így hamar javítható a hiba.
Miközben szállító munkatársaim beszéltek telefonon a másik címen lévő ügyféllel, a negyedik címen lévő ügyfél felkapta a fejét, és hangos nevetésben tört ki.
Kiderült ugyanis, hogy a telefon másik végén az ő sógora lakik, és hónapokkal korábban megbeszélték egymással, hogy idén valami hasznosat ajándékoznak egymásnak karácsonyra: egy-egy szárítógépet. Ezért az ajándékok előbb kerültek a csere miatt a helyükre. Végülis jó címekre szállítottak munkatársaim, akik azóta másodállásban a Mikulásnak és Jézuskának is besegítenek. :)
Van még vicces történetünk: