Tudta, hogy nincs céges garancia a háztartási gépekre, ha céges számlára vásárol?
Cégként is jogosult lehet GARANCIÁRA!
Ha háztartási gépet vásárol céges számlára, ne feledje: nincs gyári garancia! Csak 1 év szavatossági idő érvényes, ami korántsem azonos a garanciával. Ne hagyja magát meglepni, informálódjon előre, hogy mit jelent a szavatosság és a garancia közötti különbség!
Már több mint egy évtizede a kötelező jótállást (más néven garanciát) az eladó csak „fogyasztónak” köteles biztosítani, és a fogyasztó csak természetes személy – tehát magánember – lehet. Céges vásárló nem fogyasztó, így nem jogosult háztartási gép vásárlása esetén garanciára.
Mi ennek a jogszabályi háttere:
"A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) a fogyasztó fogalmát leszűkítette kizárólag olyan természetes személyekre, akik szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül járnak el. Ehhez kapcsolódó szintén fontos változás, hogy bevezetésre került a vállalkozás fogalma is, melyet a törvény a fogyasztó „ellentéteként” definiál: vállalkozásnak tehát a szakmája, önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége körében eljáró személy minősül. A hivatkozott változásokat a Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. és 4. pontjaiban találja meg.
Milyen joga van a céges vásárlónak?
Amennyiben Ön vásárlásakor ÁFA-s számlát kér – azaz gazdasági tevékenysége körében vásárol – vállalkozásnak minősül, ami alapján a vonatkozó jogszabályok szerint a fogyasztókhoz képest kevesebb szavatossági igényérvényesítési lehetősége van.
Vállalkozásként, amennyiben hibás terméket vásárol, a Ptk.-ban foglalt kellékszavatossági jogát érvényesítheti a vásárlástól számított 1 éves elévülési határidőn belül. Vállalkozásként ezt a jogát úgy tudja érvényesíteni, ha bizonyítja, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és ezt nem a rendeltetésellenes használat okozta. Ennek bizonyítására független szakértői vélemény bekérése szükséges."
A kellékszavatosságnál a vevő bizonyítja, hogy a termék már az eladáskor is hibás volt. Ennek bizonyítására független szakértői vélemény bekérése szükséges.
A Ptk. 309.§ értelmében a szavatossági kötelezettségek teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag-, munka-, és továbbítási költségeket - a kötelezettet terhelik.
A bizonyítási teher Szavatosságnál a teljesítést követő első hat hónapbana kereskedőt terheli, utána pedig a fogyasztót terheli a bizonyítási kötelezettség. A forgalmazónak tehát joga illetve kötelezettsége is egyben a fogyasztói állítás ellenbizonyítása, így függetlenül a szakvélemény eredményétől a forgalmazó annak díját nem terhelheti rá a fogyasztóra.
Kellékszavatosság esetén a következő jogok illetik meg a vevőt: első körben kijavítást vagy kicserélést kérhet. Attól függ a kicserélés vagy kijavítás, hogy melyik a célszerűbb a konkrét esetben; ha a kijavítás megoldható mondjuk két csavarozással, akkor nem kötelesek új terméket adni a régi helyett.
Fontos tehát, hogy ha a cég nevére veszünk valamit, akkor minden esetben nekünk kell majd bizonyítani, hogy hibás terméket adtak el nekünk! Kivéve, ha szerződésben külön megállapodunk arról, hogy jótállást ad a termékre.
Hogyan tud mégis jótállással/garanciával vásárolni vállalkozásként az onlineMárkaboltokban?
1/ Válasszon HOMEFORT gépet.
2/ Tegye be hozzá a kosárban a „CÉGES GYÁRI GARANCIA PLUSZ” szolgálatást!
Mi pontosan a „CÉGES GYÁRI GARANCIA PLUSZ”?
3 év garancia a HOMEFORT termékekre céges vásárlások esetén is!
A HOMEFORT márka különleges figyelmet fordít a céges vásárlók igényeire. Minden HOMEFORT termékre 3 év garanciát biztosítunk céges vásárlások esetén is, feltéve, hogy a termékeket nem ipari felhasználásra szánják és igényli a "CÉGES GYÁRI GARANCIA PLUSZ"-t. Ez azt jelenti, hogy a termék meghibásodása esetén a garanciaidőn belül ingyenes javítást vagy cserét biztosítunk.
Garancia: Önként vállalt jótállás, amelyet a gyártó vagy az eladó nyújt, és amely meghatározott időtartamra szól. A garancia a szavatosságnál szélesebb körű védelmet nyújthat.
Hogy biztosan élvezhesse ezt az előnyt, tegye kosárba a "CÉGES GYÁRI GARANCIA PLUSZ" szolgáltatásunkat a HOMEFORT termék mellé. Így Ön gondtalanul használhatja termékét annak ellenére, hogy cég nevére vásárolta. Ezzel a szolgáltatással elkerülheti azt a helyzetet, amikor a szerviz a céges számla miatt elutasítja a garanciális javítást.
CÉGES GARANCIA PLUSZ részeletei >>
MEGNÉZEM A HOMEFORT onlineMárkabolt háztartási gépeit >>>
Szinte mindegyik 5 csillagos!
A HOMEFORT márka kiemelkedik a háztartási gépek piacán, különösen a megbízhatóság és az egyszerű használat terén. Termékkínálatuk magában foglalja a mosogatógépeket, szárítógépeket, mosógépeket, beépíthető sütőket, főzőlapokat és hűtőszekrényeket, melyek mind 3 év gyári garanciával érhetők el. A felhasználók értékelik a készülékek energiahatékonyságát és praktikus kialakítását, ami jelentősen megkönnyíti a mindennapi háztartási feladatokat. Fedezze fel a HOMEFORT előnyeit!
Az alábbi 3 fontos dolgot mindenképpen gondolja át, mielőtt mosógépet vásárol.
27 éves tapasztalatunk a háztartási gépek értékesítésében azt mutatja, hogy sajnos vannak olyan mosógép vásárlók, akik az alábbi kérdéseket nem teszik fel mosógép választás előtt. Tóth Attila szakértő kollégám segített a 3 leggyakrabban elfelejtett kérdés összegyűjtésében és megválaszolásásban!
Ön ne kövesse el ezeket a hibát, és kérdezze meg őket, hogy ideális mosógépe legyen!
Mosógép, hűtőszekrény.. mindenképpen kell, de Mi a megoldás a nehéz időkben?
A SELL Magazinban (amely háztartási gépekkel is foglalkozik) érdekes cikkel jelent meg a minap.
Úgy gondoltam, egy részét megosztom Önnel, mert Érdemes elolvasnia, főleg ha háztartási gép vásárlás döntéseiben, és egy rövid betekintést enged az emberek gondolataiba is.